Idag tänkte jag äntligen få tummen ur och ringa och boka tid för vaccination inför resan till Västafrika. Vid halv nio ringde jag men möttes av en telefonsvarare som berättade att telefontiden var 10.00-11.00. Jaha, jag var för tidigt ute.
10.02 gjorde jag ett nytt försök. "Du har kommit till vaccinationer och resetips. Våra telefontider är måndag till torsdag 10.00-11.00" Vad nu... är de sena till telefonen?
10.05: "Du har kommit till vaccinationer och resetips. Våra telefontider är måndag till torsdag 10.00-11.00"
10.09: "Du har kommit till vaccinationer och resetips. Våra telefontider är måndag till torsdag 10.00-11.00"
10.15: "Du har kommit till vaccinationer och resetips. Våra telefontider är måndag till torsdag 10.00-11.00"
Vid det här laget blir jag inte bara förbryllad och irrterad utan jag börjar också bli nyfiken på vad de har för resetips att dela med sig av... Kanske att det är bra att ta med adapter på resan. Eller att försommaren är härlig i Dubrovnik. Kranvatten ska man ju inte dricka. Vilka stränder i Thailand som är finast, hur man reser miljövänligt, vad man ska tänka på när man reser med barn, var den bästa shoppingen finns i New York...
10.43: "Det är för närvarande många som ringer. Vi tar ditt samtal så snart vi kan."
10.50 kommer jag äntligen fram. Sköterskan ställer många frågor om mina tidigare vaccinationer och om resan. Slutligen säger hon: "Då ringer jag dej före tolv".
Jaha.
Väntar nu med spänning på att hon ska ringa tillbaka och ge sina allra bästa resetips...
05 februari 2009
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
2 kommentarer:
Hej Johanna! Har hon ringt tillbaks?? Hoppas allt är bra o att du får en fin resa och många kloka restips innan din färd. Kram Ida
Hon ringde tillbaka! Tipset jag fick var att träffa en doktor som kan väldigt mycket om afrika, som sköterskan sa. Så det tipset tog jag tillvara på och tänker besöka henne imorrn bitti. Jag hoppas lite att det kommer vara Skärgårdsdoktorns fru...
Skicka en kommentar